PROBOSTWO I DOM KATECHETYCZNY

  • W 2014 roku konieczne były remonty dużej salki w domu katechetycznym, gdyż tam będą się odbywać główne uroczystości związane ze 150-leciem naszego kościoła oraz mieszkań naszych ks. wikarych. W kosztach uczestniczyła Kopalnia w ramach usuwania szkód górniczych. Koszt 15 000 zł.
  • Dokonano corocznego przeglądu instalacji elektrycznej, oświetleniowej, odgromowej, przewodów dymnych oraz zabezpieczeń przeciwpożarowych. Koszt 6 000 zł.
  • Koszt utrzymania czystości, porządku na całym terenie probostwa i wokół kościoła wyniósł 18 300 zł.

CMENTARZ

  • W ramach rozbudowy cmentarza wykonano kolejną część nowej drogi dojazdowej z kostki brukowej wraz z podbudową, od strony ul. Warszawskiej oraz dróżki pomiędzy grobami. Koszt robocizny i sprzętu 70 000 zł.
  • Usunięto awarię wodociągową spowodowaną eksploatacją górniczą (lewa strona). W ramach naprawy ułożono rurę z PCV i nową kostkę brukową.

Poza tym przeprowadzono wiele drobnych prac. Były one wykonane przez Panów dbających o czystość wokół kościoła i probostwa, którym z głębi serca dziękujemy.

Jestem świadom, że bez Waszej ofiarności i wyrozumiałości nic nie można by było zrobić, że czasami jest to uciążliwe. Składam więc podziękowania za wszelkie ofiary na rzecz parafii. Dziękuję za ofiary z intencji, które służą utrzymaniu księży. Podkreślam z całą stanowczością, że nie było, nie ma i nie będzie jakiegokolwiek cennika za Msze Święte i posługę sakramentalną.

Cotygodniowe kolekty są przeznaczone na utrzymanie parafii. Są też kolekty przeznaczone na cele ogólnokościelne, tj. Misje, Fundusze Oświatowe, Inwestycyjne, Świątynię Opatrzności, Ośrodek Rehabilitacyjno – Edukacyjny w Rusinowicach, utrzymanie naszego Seminarium Duchownego, Kurii Diecezjalnej w Gliwicach, Stolicy Apostolskiej, dwie kolekty na budowę nowego kościoła w Dąbrowie Miejskiej, jak również każda parafia ponosi koszty związane z organizacją Światowych Dni Młodzieży.

Ponadto, na cele charytatywne parafia przekazała 50 900 zł. W tym jest wliczona pomoc rodzinom poszkodowanym w wyniku listopadowego wybuchu gazu – 11 240 zł oraz koszt półkolonii zimowych i letnich dla dzieci, który wyniósł 14 000 zł.

Koszty utrzymania parafii to także m. in. bieżąca konserwacja, naprawy, remonty, zakup komunikantów, wina i niezbędnego wyposażenia.

Opłaty za media w 2014 r. wyniosły: 62 129, 21 zł, w tym:

  • za węgiel na ogrzewanie kościoła, plebanii i domu parafialnego: 17 300 zł,
  • za energię elektryczną kościoła, plebanii, domu katechetycznego, kaplicy i kostnicy: 15 379,25 zł,
  • za wodę i odprowadzenie ścieków – kościół, plebania, dom parafialny i cmentarz: 7 760,25 zł,
  • za wywóz śmieci i gruzu z cmentarza oraz dodatkowe utrzymanie czystości na cmentarzu: 18 658,38 zł,
  • za ubezpieczenie mienia (kościoła, domu parafialnego, kaplicy, cmentarza): 2 426 zł,
  • za telefony: 605,33 zł.

To są tylko liczby, ale za nimi są konkretni ludzie i ich serca.